23 marca 2020

Klasa 5b

5b Informatyka – rok szkolny 2021/2022

DZIAŁ 2. Prawie jak w kinie. Ruch i muzyka w programie MS PowerPoint.

Rozdział 2.1. (pdf)

Rozdział 2.2. (pdf)

Rozdział 2.3. (pdf)

1. film Główne funkcje programu PowerPoint
2. film Usuniecie tła ze zdjęcia
3. film Wstawienie zdjęcia do albumu
4. film Dodanie animacji
5. film  Przejścia między slajdami
6. film Wstawienie dźwięku do prezentacji

 



5b Informatyka – rok szkolny 2020/2021

Przed rozpoczęciem pracy proponuję na Pulpicie utworzyć nowy Folder, gdzie będziesz zapisywał swoje prace, czyli pliki. Folder możesz nazwać Informatyka.

Jeżeli macie taką możliwość (po rozmowie z Rodzicami/Opiekunami), pobierzcie plik Scratcha ze strony https://scratch.mit.edu/download. Wybierzcie Pobierz bezpośrednio i zainstalujcie na dysku swojego komputera. Po pracy zapisujcie plik Scratcha na swoim dysku, możecie go również wysyłać jako załącznik.

21.05.2021

WIOSNA IDZIE

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!

Ewa Szelburg-Zarembina

Wiosna idzie – rysunek

14.05.2021
Budowanie ciekawych skryptów w programie Scratch.

Proszę zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi budowania skryptów gier i programów w Scratch:

1. MASZYNA LOSUJĄCA PROSTA i ZAAWANSOWANA: listy, zmienne, losowość, komunikaty.
2. PROGRAM OBLICZAJĄCY DŁUGOŚĆ PRZEJECHANEJ TRASY z PODANYCH ODCINKÓW w KILOMETRACH.
3. GRA WIELOEKRANOWA – tworzenie gry
.
4. TWORZENIE ZEGARÓW cyfrowych i analogowych
.

07.05.2021
Wiersz POWITANIE WIOSNY w MS Word.

Wykonajcie zadanie zawarte w karcie pracy (w Word lub PDF)

Materiały do pracy:
Pliszka zdjęcie
Tło

Pracę prześlijcie do 11 maja 2021 na adres: sp1.www@onet.pl

Tak może wyglądać Wasza praca:

30.04.2021
2.4. Od wielokąta do rozety. Tworzenie bardziej skomplikowanych rysunków

Proszę zapoznać się z materiałem w podręczniku (strony 55 – 58) oraz filmami instruktażowymi:
Rysowanie dowolnego wielokąta.
Rysowanie rozety.

Prace dla chętnych:
1.
Korzystając z wiadomości w rozdz. 2.3. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).
2. Korzystając z wiadomości w rozdz. 2.4. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).
Prace zapiszcie na swoim komputerze i prześlijcie jako załączniki. Oczywiście nie musicie obu prac przesyłać jednocześnie. Na pliki czekam do 14 maja 2021 r.
Przypominam mój adres:sp1.www@onet.pl

23.04.2021
2.3. Scena niczym kartka. O rysowaniu w programie Scratch.

Proszę zapoznać się z materiałem w podręczniku (strony 49 – 53) oraz filmem instruktażowym:
Rysowanie kwadratu.

Praca dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 2.2. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).
Na pracę czekam do 30 kwietnia 2021 r.
Przypominam mój adres: sp1.www@onet.pl.

16.04.2021
Wstawianie ilustracji do tekstu w programie MS Word.

Obejrzyjcie filmy zamieszczone poniżej:
1. Wklejamy do tekstu rysunki owoców.
2. Ustalamy sposób otaczania obrazu tekstem.
3.
Wstawiamy do tekstu obraz z pliku.

4. Wstawiamy do tekstu clipart obrazy online

09.04.2021
Pisanka w programie Paint.

Wykonajcie pisankę w programie Paint:
– rozmiar: w poziomie – 800 pikseli, w pionie – 1000 pikseli,
– rysunek ma zajmować cały obszar roboczy (kartkę),
– kolorowe tło obszaru roboczego,
– zastosujcie kopiowanie elementów, wykorzystajcie Lupę, Pędzle i ich rozmiary.
Prace proszę przesłać do 16.04.2021 r. na adres: sp1.www@onet.pl

Obejrzyjcie filmy dot. pracy w programie Paint. Wiadomości możecie zastosować w rysunku pisanki.
Filmy:
Kartka świąteczna w Paint – na początku filmu pokazano jak nadać rozmiar rysunkowi.
Rysowanie w Paincie – Wielkanoc – nauka – film edukacyjny.
Jak narysować Pisankę – nauka rysowania Krok po Kroku.
Pisanka w Paint.

Zamieszczam zdjęcia przykładowych pisanek:

26.03.2021
2.2. W poszukiwaniu skarbu. Jak przejść przez labirynt?

Proszę zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi materiału z podręcznika (strony 40 – 47):

1. Dodanie zmiennych do programu.
2. Poruszanie się po korytarzach.

Przypominam o pracy dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 2.1. zbuduj w programie Scratch skrypt, który pozwoli obliczyć długość trasy wycieczki.

Na pracę czekam nie do 31 marca, ale do 7 kwietnia 2021 r.

19.03.2021
2.2. W poszukiwaniu skarbu. Jak przejść przez labirynt?

Proszę zapoznać się z materiałem w podręczniku (strony 40 – 47).

Praca dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 2.1. zbuduj w programie Scratch skrypt, który pozwoli obliczyć długość trasy wycieczki.
Na pracę czekam do 31 marca 2021 r.

12.03.2021
2.1. Plan to podstawa. O rozwiązywaniu problemów.

Proszę zapoznać się z materiałem w podręczniku (strony 34 – 39).

05.03.2021
Scratch

Zapoznajcie się z informacjami na stronie https://www.gov.pl/web/koduj/scratch i wykonajcie polecenia zawarte w 5 krokach (m.in. zalogujcie się na stronie https://scratch.mit.edu/).

Przypomnijcie sobie, jak działa Scratch. Poszukajcie informacji w Internecie na ten temat, np.:
– film Programowanie dla dzieci Scratch – lekcja 1 – pierwsze kroki
– film Programowanie dla dzieci Scratch – lekcja 2 – tworzymy pierwszą grę

26.02.2021
3. Prawie jak w kinie. Ruch i muzyka w programie MS PowerPoint.

Sprawdzian (MS Word) lub Sprawdzian (PDF)

Pliki do sprawdzianu (MS Word):
Kozica
Konie
Krowa

Pobierzcie zamieszczone dokumenty. Wykonajcie wg poleceń i prześlijcie na adres sp1.www@onet.pl

Na wszystkie dokumenty czekam do wtorku 02.03.2021 r.

19.02.2021
3. Prawie jak w kinie. Ruch i muzyka w programie MS PowerPoint.

Przypomnijcie sobie zagadnienia zawarte w rozdziale 3. (s. 62 – 98) oraz obejrzyjcie filmy instruktażowe.
Na kolejnej lekcji otrzymacie sprawdzian dot. wiadomości z rozdziału 3.
Na jego odesłanie będziecie mieli 2 dni.

UWAGA! Praca na ocenę celującą!
Poniżej zamieściłam zrzut fragmentu podręcznika z ćwiczeniem 1 i 2. Możecie wykonać jedno ćwiczenie lub oba. Za każde poprawnie wykonane ćwiczenie otrzymacie ocenę celującą.
Na pracę lub prace czekam tydzień.
Przypominam mój adres sp1.www@onet.pl

Zrzut ekranu podręcznika z ćwiczeniami dla chętnych

12.02.2021
3.5. Krótka historia. Sterowanie animacją

Proszę zapoznać się z materiałem w podręczniku (strony 93-98), wykonać ćwiczenie z karty pracy oraz obejrzeć film, w którym pokazuję gotową animację.
Osoby, które znajdą sposób na obrócenie się myszki po słowach „
Myślę, że nie dasz rady. Spróbuj!”, otrzymają wyższą ocenę.

Materiały do rozdziału:
Karta pracy (w Word) lub Karta pracy  (w PDF)
Film z animacją

Na pracę czekam tydzień.

05.02.2021
Prezentacja multimedialna na dowolny temat

Korzystając z materiałów w podręczniku od s. 62 do s. 91 oraz filmów instruktażowych wykonaj prezentację multimedialną na dowolny temat.

Prezentacja powinna zawierać:

  • 10 – 15 slajdów,
  • slajd tytułowy,
  • tytuły kolejnych slajdów,
  • tło sformatowane przez Ucznia (nie szablon),
  • sformatowany tekst i obrazy,
  • animacje tekstu i obrazów,
  • przejścia między slajdami.muzykę, 
  • źródła tekstu i obrazów.

Przy tworzeniu prezentacji wykorzystaj  zasady ze strony 63 w podręczniku.

Na pracę czekam tydzień.

28.01.2021

Film nauczyciela – Prezentacja multimedialna – wstawianie hiperłączy. Cz.1.

Film nauczyciela – Prezentacja multimedialna – wstawianie hiperłączy. Cz.2.

Film nauczyciela – Prezentacja multimedialna – wstawianie hiperłączy. Cz.3.

22.01.2021

Film nauczyciela – Prezentacja multimedialna – Wstawianie dźwięku.

Antonio_Vivaldi-Four_Seasons-Excerpt2_(2009)-Marco_Tezza – utwór muzyczny ze strony https://www.jamendo.com/community/classical/tracks

18.12.2020

Film nauczyciela – 18.12.2020 – Prezentacja multimedialna. Cz.1 – Slajd tytułowy.

Film nauczyciela – 18.12.2020 – Prezentacja multimedialna. Cz.2 – Slajd drugi.

11.12.2020

Film nauczyciela  – Prezentacja multimedialna – wstęp.

1. film Główne funkcje programu PowerPoint

2. film Usuniecie tła ze zdjęcia

3. film Wstawienie zdjęcia do albumu

4. film Dodanie animacji

5. film  Przejścia między slajdami

6. film Wstawienie dźwięku do prezentacji

 

4.12.2020

Kartka świąteczna w programie Paint

  1. Kartka świąteczna powinna być w całości wykonana w edytorze grafiki Paint i powinna nawiązywać tematycznie do obrzędów, zwyczajów oraz symboli związanych ze Świętami Bożego Narodzenia oraz Nowym Rokiem.
  2. Kartka może zawierać 1 gotowy element cudzego autorstwa, taki jak np. kliparty lub skopiowane/ zeskanowane ilustracje.
  3. Na kartce zamieść życzenia bożonarodzeniowe (sformatuj tekst).
  4. Rozmiar kartki – w poziomie 1500  × w pionie 950 pikseli.
  5. Zastosuj znane Ci narzędzia, kolory niestandardowe, kopiowanie i wklejanie elementów, obracanie, klonowanie, Lupa.
  6. Niezbędne elementy kartki: ramka, wypełnione tło.
  7. Pracę zapisz pod nazwą kartka_swiateczna.
  8. Na kartce NIE UMIESZCZAJ SWOJEGO IMIENIA, NAZWISKA I KLASY, swoje dane podaj w e-mailu.

Oceniając pracę będę brała pod uwagę:

  • wykorzystanie jak największej liczby narzędzi programu Paint,
  • samodzielność wykonania kartki,
  • estetykę wykonania – odpowiedni dobór kolorów i ozdobników,
  • pomysłowość wykonania,
  • stopień trudności wykonania.

Termin wykonania I przesłania kartki – tydzień.

Kartkę należy przesłać na adres: sp1.www@onet.pl

Najładniejsze kartki zostaną zamieszczone na Facebooku oraz stronie internetowej szkoły.

Obrazek na stronie jest tylko dekoracją, ozdobą.

27.11.2020

Film nauczyciela – 1.2. Świat tabel – Ptaki w… Cz.2

Karta pracy. Świat tabel – Ptaki w… Cz.2 (w Word) lub Karta pracy. Świat tabel – Ptaki w… Cz.2 (w PDF)

22.11.2020

Film nauczyciela – 1.2. Świat tabel – Plan lekcji. Cz.1

Karta pracy. Plan lekcji. Cz.1

13.11.2020
Film nauczyciela

Filmy do tematu ŚWIAT TABEL:
1. Tworzenie tabeli w programie MS Word.
2. Dodawanie i usuwanie kolumn i wierszy w tabel.
3. Wybór stylu tabeli.
4. Obramowania i tła strony.
5. Efekty tekstowe.
6. Dzielenie komórki.
7. Formatowanie wybranych komórek.

 

Skip to content