25 marca 2020

Klasa 6c

Informatyka – rok szkolny 2020/2021

Przed rozpoczęciem pracy proponuję na Pulpicie utworzyć nowy Folder, gdzie będziesz zapisywał swoje prace, czyli pliki. Folder możesz nazwać Informatyka.

Logowanie na koncie Office 365 (darmowy program MS Word oraz Excel) – film nauczyciela

Jeżeli macie taką możliwość (po rozmowie z Rodzicami/Opiekunami), pobierzcie plik Scratcha ze strony https://scratch.mit.edu/download. Wybierzcie Pobierz bezpośrednio i zainstalujcie na dysku swojego komputera. Po pracy zapisujcie plik Scratcha na swoim dysku, możecie go wysyłać jako załącznik.

21.05.2021

WIOSNA IDZIE

Przyleciały skowroneczki
z radosną nowiną,
zaśpiewały, zawołały
ponad oziminą:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Śniegi w polu giną!

Przyleciały bocianiska
w bielutkich kapotach,
klekotały, ogłaszały
na wysokich płotach:
– Wiosna! Wiosna idzie!
Po łąkowych błotach!

Przyleciały jaskółeczki
kołem kołujące,
figlowały, świergotały
radośnie krzyczące:
– Idzie wiosna! Wiosna idzie!
Prowadzi ją słońce!

Ewa Szelburg-Zarembina

Wiosna idzie – rysunek

14.05.2021
3.4. Razem możemy więcej. O społeczności użytkowników Scratcha.

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze stron 80-85  (zamieszczony poniżej w Word lub PDF).
Podręcznik:
Rozdz.3.4. s. 87-92
(w MS Word) lub Rozdz.3.4. s. 87-92 (w PDF).

Proszę zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi materiału z podręcznika (s. 87-92)
Filmy do rozdziału 3.4.:
1. Utworzenie studia.

2. Remiks projektu.
3. Udostępnianie projektu.

Praca dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 3.4. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).

Pracę zapiszcie na swoim komputerze. Na plik czekam do 21 maja 2021 r.
Przypominam mój adres:sp1.www@onet.pl

07.05.2021
Wiersz POWITANIE WIOSNY w MS Word.

Wykonajcie zadanie zawarte w karcie pracy (w Word lub PDF)

Materiały do pracy:
Pliszka zdjęcie
Tło

Pracę prześlijcie do 11 maja 2021 na adres: sp1.www@onet.pl

Tak może wyglądać Wasza praca:

30.04.2021
3.3. Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?

Proszę zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi materiału z podręcznika (s. 80-85)

Filmy do rozdziału 3.3.:
1. Dodanie liczb do listy.

2. Porównanie liczb podanych i wylosowanych.
3. Skrypt po komunikacie losuj.

Praca dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 3.3. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).

Pracę zapiszcie na swoim komputerze i prześlijcie jako załącznik. Na plik czekam do 7 maja 2021 r.
Przypominam mój adres:sp1.www@onet.pl

23.04.2021
3.3.
Trafiony, zatopiony. Jak wyszukać podany element w zbiorze?

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze stron 80-85  (zamieszczony poniżej w Word lub PDF).
Podręcznik:
Rozdz.3.3. s. 80-85
(w MS Word) lub Rozdz.3.3. s. 80-85 (w PDF)

Praca dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 3.2. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).

Na pracę czekam do 30 kwietnia 2021 r.
Przypominam mój adres: sp1.www@onet.pl

16.04.2021
Wstawianie ilustracji do tekstu w programie MS Word.

Obejrzyjcie filmy zamieszczone poniżej:
1. Wklejamy do tekstu rysunki owoców.
2. Ustalamy sposób otaczania obrazu tekstem.
3.
Wstawiamy do tekstu obraz z pliku.

4. Wstawiamy do tekstu clipart obrazy online

Przypominam o pacy dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 3.2. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).

Na pracę czekam do 23 kwietnia 2021 r.
Przypominam mój adres: sp1.www@onet.pl

09.04.2021
3.2.
Co jest naj… O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby.

Proszę zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi materiału z podręcznika (s. 73-78)

Filmy do rozdziału 3.2.:
1. Skrypt do znalezienia największej liczby.

2. Skrypt do znalezienia najmniejszej liczby.
3. Listy w programie Scratch.

Przypominam o pacy dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 3.1. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).

Na pracę czekam do 12 kwietnia 2021 r.

26.03.2021
3.2.
Co jest naj… O wyszukiwaniu najmniejszej i największej liczby.

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze strony 73-78  (zamieszczony poniżej w Word lub PDF).
Podręcznik:
Rozdz.3.2. s. 73-78 
(w MS Word) lub Rozdz.3.2. s. 73-78  (w PDF)

Praca dla chętnych:
Korzystając z wiadomości w rozdz. 3.1. zbuduj w programie Scratch skrypt zawarty w karcie pracy (w MS Word lub w PDF).

Na pracę czekam do 7 kwietnia 2021 r.

19.03.2021
3.1. Do biegu, gotowi, start! komunikaty w programie Scratch.

Proszę zapoznać się z filmami instruktażowymi dotyczącymi materiału z podręcznika (strony 64-72).

Filmy do rozdziału 3.1.:
1. Początek gry i pierwszy komunikat
2. Skrypty, które uruchomią się po nadaniu komunikatu Start_gry

3. Skrypt, który uruchomi się po kliknięciu w żółtą kulkę
4. Określenie w projekcie reakcji duszków na nadanie komunikatu Wygrana lub Przegrana

11.03.2021
3.1. Do biegu, gotowi, start! komunikaty w programie Scratch.

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze strony 64-72  (zamieszczony poniżej w Word lub PDF).

Podręcznik:
Rozdz.3.1. s. 64-72 
(w MS Word) lub Rozdz.3.1. s. 64-72  (w PDF)

05.03.2021
Scratch

Zapoznajcie się z informacjami na stronie https://www.gov.pl/web/koduj/scratch i wykonajcie polecenia zawarte w 5 krokach (m.in. zalogujcie się na stronie https://scratch.mit.edu/).

Przypomnijcie sobie, jak działa Scratch. Poszukajcie informacji w Internecie na ten temat, np.:
– film Programowanie dla dzieci Scratch – lekcja 1 – pierwsze kroki
– film Programowanie dla dzieci Scratch – lekcja 2 – tworzymy pierwszą grę

26.02.2021
1. Nie tylko kalkulator. Odwiedzamy świat tabel i wykresów programu MS Excel.

Sprawdzian (MS Word) lub Sprawdzian (PDF)

Pliki do sprawdzianu (MS Word):
Kraje
Sklepik
Zwierzęta

Pobierzcie zamieszczone dokumenty. Wykonajcie wg poleceń i prześlijcie na adres sp1.www@onet.pl

Na wszystkie dokumenty czekam do wtorku 02.03.2021 r.

19.02.2021
1. Nie tylko kalkulator. Odwiedzamy świat tabel i wykresów programu MS Excel.

Przypomnijcie sobie zagadnienia zawarte w rozdziale 1. (s. 8 – 34) oraz obejrzyjcie filmy instruktażowe.
Na kolejnej lekcji otrzymacie sprawdzian dot. wiadomości z rozdziału 1.
Na jego odesłanie będziecie mieli 2 dni.

12.02.2021
1.4. Demokratyczne wybory. O tworzeniu wykresów.

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze strony 26-34  (zamieszczony poniżej w Word lub PDF), obejrzeć filmy do rozdziału oraz wykonać ćwiczenie z karty pracy.

Podręcznik:
Rozdz.1.4. MS Excel, s. 26-34 
(w MS Word) lub Rozdz.1.4. MS Excel, s. 26-34  (w PDF)

Materiały do rozdziału:
1. film Wstawianie wykresu kołowego
2. film Formatowanie tekstu
3. Karta pracy (w MS Word) lub Karta pracy (w PDF)

Na pracę czekam tydzień.

05.02.2021
1.3. Budżet kieszonkowy. Proste obliczenia w programie MS Excel.

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze strony 22-24, punkty 3, 4, 5 (zamieszczony poniżej w Word lub PDF), obejrzeć filmy do rozdziału oraz wykonać ćwiczenie z karty pracy.
Dokument ma nosić nazwę budżet.

Podręcznik:
Rozdz.1.3. MS Excel, s. 20-24 (w MS Word) lub Rozdz.1.3. MS Excel, s. 20-24 (w PDF)

Materiały do rozdz. 1.3. Budżet kieszonkowy. Proste obliczenia w programie MS Excel:
1. film Obliczanie przychodu
2, film Obliczanie bilansu
3. film Obliczanie średniej
4. Karta pracy

Na pracę czekam tydzień.

29.01.2021
1.3. Budżet kieszonkowy. Proste obliczenia w programie MS Excel.

Proszę zapoznać się z materiałem z podręcznika ze strony 20-21 (zamieszczony poniżej w Word lub PDF), obejrzeć filmy do rozdziału i wykonać ćwiczenie zawarte w punkcie 1 oraz 2 rozdziału. Dokument ma nosić nazwę obliczenia.
Nie czytacie materiału w punktach 3 i 4 (s. 22-24), to  będzie nasz następny temat.
Na pracę obliczenia czekam tydzień.

Podręcznik:
Rozdz.1.3. MS Excel
, s. 20-24 (w MS Word) lub Rozdz.1.3. MS Excel, s. 20-24 (w PDF)

Filmy do rozdz. 1.3. Budżet kieszonkowy. Proste obliczenia w programie MS Excel:
1. film Zastosowanie formuły
2. film Zastosowanie funkcji

22.01.2021

Film nauczyciela – Rozdz.1.1. Kartka w kratkę. Wprowadzenie do programu MS Excel. Karta pracy – Moi nauczyciele.

Film nauczyciela – Rozdz.1.2. Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych. Karta pracy – Lista znajomych.Cz.1.

Film nauczyciela – Rozdz.1.2. Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych. Karta pracy – Lista znajomych.Cz.2.

Karta pracy – Rozdz. 1.1. Kartka w kratkę. Wprowadzenie do programu MS Excel
Karta pracy Rozdz. 1.2. Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych

Rozdz.1. MS Excel, s. 8-19 (w MS Word) lub Rozdz.1. MS Excel, s. 8-19 (w PDF)

Filmy do rozdz. 1.2. Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych:
1. film Formatowanie warunkowe
2. film Sortowanie danych
3. film Tworzenie serii danych

18.12.2020

Karta pracy – Rozdz. 1.1. Kartka w kratkę. Wprowadzenie do programu MS Excel – DLA WSZYSTKICH

Karta pracy – Rozdz. 1.2. Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych – DLA WSZYSTKICH

11.12.2020

Rozdz.1. MS Excel, s. 8-19 (w MS Word) lub Rozdz.1. MS Excel, s. 8-19 (w PDF)

Filmy do rozdz. 1.2. Porządki w komórce. O formatowaniu i sortowaniu danych:

  1. film Formatowanie warunkowe
  2. film Sortowanie danych
  3. film Tworzenie serii danych

4.12.2020

Kartka świąteczna w programie Paint

  1. Kartka świąteczna powinna być w całości wykonana w edytorze grafiki Paint i powinna nawiązywać tematycznie do obrzędów, zwyczajów oraz symboli związanych ze Świętami Bożego Narodzenia oraz Nowym Rokiem.
  2. Kartka może zawierać 1 gotowy element cudzego autorstwa, taki jak np. kliparty lub skopiowane/ zeskanowane ilustracje.
  3. Na kartce zamieść życzenia bożonarodzeniowe (sformatuj tekst).
  4. Rozmiar kartki – w poziomie 1500  × w pionie 950 pikseli.
  5. Zastosuj znane Ci narzędzia, kolory niestandardowe, kopiowanie i wklejanie elementów, obracanie, klonowanie, Lupa.
  6. Niezbędne elementy kartki: ramka, wypełnione tło.
  7. Pracę zapisz pod nazwą kartka_swiateczna.
  8. Na kartce NIE UMIESZCZAJ SWOJEGO IMIENIA, NAZWISKA I KLASY, swoje dane podaj w e-mailu.

Oceniając pracę będę brała pod uwagę:

  • wykorzystanie jak największej liczby narzędzi programu Paint,
  • samodzielność wykonania kartki,
  • estetykę wykonania – odpowiedni dobór kolorów i ozdobników,
  • pomysłowość wykonania,
  • stopień trudności wykonania.

Termin wykonania I przesłania kartki – tydzień.

Kartkę należy przesłać na adres: sp1.www@onet.pl

Najładniejsze kartki zostaną zamieszczone na Facebooku oraz stronie internetowej szkoły.

Obrazek na stronie jest tylko dekoracją, ozdobą.

27.11.2020